Home is where you make it.久居为安


I had lived in Taiwan untill end of 2016.
After back to Japan,I have been living in the port town about a year.
It's not my home town but my husband's town.
To be honest,I was not glad to move here.
First impression of this town was small and  inconvenient.

When husband passed away,I had to choose finding other place or staying here.
Because so tired to move to,I decided to live here a little more untill I find better place.
And I decided to enjoy this place untill then.

In these days,I found many good points of this port town.


First,because it is near sea,there are many fresh and cheap seafoods.
They selles special delicious octopusses in the fish market every morning.
Especially,"seafood bowl lunch box" of this town is cheaper than other place's seafood bowl.It's only 590 yen.



Second,this town is good for family.
There are so many parks in the middle of the town.
The new mayor governes the town so good.
New policy of chiled-care increased population.
Some of my friends who has one's child are interested in living this town.



Third,we also have nice sights over here.
Huge bridge is lit up in the night.it is change to rainbow color per a hour.
I also like the sights of fishing port.
Sunrise-sunset and shadow of old fishing boarts are so charming.


Fourth,residents love this town.
like many other small town,this town has their own culture and history which residents proud of.
I got some friends after I moved in here.
Friends told me about this town and I found that  not only the residents for a long time but also new commers love this town.
And I think I will soon become one of them.

Regretfully,few foreigners know the good points of this town.
The town is in Kansai but it is not famous like Kyoto,Osaka,Kobe.
There is no graceful castle or cultural heritageThere are a few people to come sightseeing.

But I believe we have a lot of great spot to see and nice place to relax.
I hope many foreign people to come sightseeing.

我到2016年底在台湾住。
回到日本后,我一年住在渔港附近的地域。
这里不是我的故乡就是先生的。
说实话,我不希望搬到这里住。
对这里的第一印象是又窄又不方便。

我失掉先生的时候我得决定找其他的地方住或是住下去。
因为我太累的不能搬家,终于我决定住下去直到我发现更好的地方。
再加上我决定我要享受住这里直到我会离开的时候。

最近我发现了很多这个地方的好处。

第一,因为靠近海,这里有许多又便宜又好吃的海鲜物。
在鱼市场他们卖特别好吃的章鱼。
这里的海鲜盖饭比其他地方的便宜。
只要有五百九十零日元就可以吃。

第二、这里是对有家人的人方便的地方。
市区里有很多公园。
因为新市长的育儿政策很好,这边的人口越来越多起来。
有孩子的朋友们其中,不少人对搬到这里有兴趣。

第三,风景也很好。
有名的大桥夜里被点亮。点亮变成七彩一个小时一次。
我也喜欢渔港的风景。
日出和日落时的渔船影充满魅力。

第四,住人爱他们的市区。
像其他的小市区一样,这里有独特的文化和历史。
我开始住这里以后,得了几个朋友。
他们告诉我有关这里的事情。
我就知道不但从很久以前的住人,新来的人也爱这里。

真可惜,知道这里的好处的外国人并不多。
在关西,这里不像京都,大阪,神户那么有名。
没有优雅的城堡或事文物。

来这里观光的人不太多。
但是我觉得这里也有许多可以欣赏漂亮的风景的地点,可以放松的地方。
我希望很多外国人来这里玩。

私は2016年末まで台湾に住んでいた。
日本に帰ってからは1年ほど港町に住んでいる。
ここは私の故郷ではなく、私の夫の町だ。
正直言って、私はここに引っ越すことは望んでいなかった。
この町の最初の印象はせまく、不便だというものでした。

夫が亡くなったとき、私は他の場所を探すか、この場所にとどまるかを選ぶ必要があった。
引っ越すには疲れていたので、私はより良い場所を見つけるまでしばらくここに住むことにした。
そして私はその時までこの場所を楽しむことに決めた。

最近、私はこの港町の多くの良い点を発見した。

まず、海の近くにあるので、新鮮で安いなシーフードがたくさんある。
魚市場では毎朝、特別に美味しいタコが売られている。
特にこの町の「海鮮丼」は、他の場所の海鮮丼よりも安い。
たったの590円。

第二に、この町は家族で住むのにとても良いところだと言える。
町の真ん中にはたくさんの公園がある。
新市長の市政は大変評価できるもので、子育て支援の政策のおかげで人口も増加した。
子供がいる友人の中には、この町に住むことに興味がある人もいる。

第三に、ここにも素晴らしい光景がある。
夜は巨大な橋がライトアップされ、1時間ごとに虹色に輝く。
私はまた、漁港の風景が好きだ。
日の出や日の入りの時、古い漁船の影がとても魅力的だ。

第4に、住民がこの町を愛していることだ。
多くの他の小さな町と同様に、この町には住人が誇りとする独自の文化と歴史がある。
私がここきてから何人かの友人ができた。
友人はこの街について教えてくれた。
私は、古くからの住民だけでなく、新しい市民もこの町を愛していることを知った。
そして私はすぐにそのうちの一人になると思う。

残念なことに、この町の良い点を知っている外国人はほとんどいない。
町は関西にあるが、京都、大阪、神戸のような有名な町ではない。
優雅な城や文化遺産はありません。観光に来る人は少数だ。

しかし私は、ここには素晴らしい風景が楽しめるスポットや、リラックスできる場所が数多くあると信じています。
私は多くの外国人が観光に来ることを願っています。

コメント