Consult a career counselor.得到了职业顾问的意见


The prefectural government of my place sponsors free career counseling for female residents.
Only three person can entry a month.
I am so lucky to be the one of these three.

This is my first time to consult a career counselor in my life.
In Japan, chance to consult counselor is not as many as in America or Europe.

Time limit is 50 minutes.time goes so rapidly.
Counselor is cheerful woman who about 60 years old.
Though time is short,she gave me useful advice.

Of course not all of my problems are resolved in limited time but I found one possibility about the way of my life.


我住的地方的市政府为了女性住人主办免费职业咨询会。
一个月里只有三个人可以参加这个咨询会。
我很幸运地当可以参加的人。

这是我第一次参加职业咨询。
在日本,和职业顾问商量的机会没有美欧那么多。

时间有五十分的限制。时间过地真快。
顾问是六十岁左右的开朗的女性。
虽然时间不久,她给我有用的意见。

当然短时间里不是我所以的问题解决的。
可是我发现了我将来的一个可能性。

私の住む地方の自治体はこの地方に住む女性のために無料のキャリアカウンセリングを実施している。
一月にたった三人しかこのカウンセリングに参加することができない。
私は幸運にもその中の一人になることができた。

これは私にとって初めてのキャリアカウンセリングだった。
日本ではキャリアカウンセラーに相談する機会はアメリカやヨーロッパのように多くはない。

50分の制限時間があり、時間はとても速く過ぎた。
カウンセラーは60歳前後の明るい女性だった。
長くはない時間の中でも、彼女は私に役に立つアドバイスをくれた。

もちろん短い時間の中で私の問題すべてが解決したわけではないが、
私は自分の将来について一つの可能性を見出すことができた。




コメント